Antonio Fernandes
Carlos
Mijn ervaring met de adviseur kan ik als normaal beschouwen. Echter de houding van het bedrijf heb ik als zeer onprofessioneel/ klantonvriendelijk ervaren.
Een paar uren nadat de adviseur de deur uit was kreeg ik een e-mail met de factuur. Daarin ook de opmerking dat zolang deze niet voldaan is, het energielabel niet geregistreerd zal worden. Terwijl op de factuur zelf staat vermeld dat deze binnen 7 dagen voldaan dient te worden. Ik heb dan ook binnen deze termijn betaald. Inderdaad, de dag daarna kreeg ik het label.
Het rapport was zo opgesteld, dat het naar ons idee een standaard rapport was, dat niet volledig opgesteld was op basis van objectieve metingen in onze woning. Daarom wilde ik van de adviseur een toelichting krijgen, daar in het rapport alleen zeer algemene toelichtingen waren opgenomen. Mijn verzoek om de adviseur te spreken werd prompt als een bezwaar tegen het verkregen label bestempeld. Dat was op dat moment niet mijn intentie, want ik had geen idee hoe men tot het toegekende label kwam. Bovendien is het voor mij van belang dat ik begrijp waar en wat de tekortkomingen zijn, zodat ik daar iets aan kan doen. Opmerkingen als “ als u een warmtepomp, zonnepanelen of de CV ketel HR 107 zou gebruiken, dan zou het energielabel gunstiger zijn uitgevallen”, daar kan ik niks mee.
Hierna gaf het bedrijf aan dat ik verzuimde informatie te versturen die ik wel had toegezegd. Deze informatie had ik wel verstuurd, maar ik begreep later dat men geen toegang tot de informatie kon krijgen. Men verzuimde mij daarvan op de hoogte te stellen, waardoor ik geen hertelactie kon ondernemen. Dit zou dan verklaren waarom het bedrijf mijn woning op basis van het bouwjaar heeft beoordeeld. Dus zonder objectieve gegevens. Toen ik aangaf de gewenste informatie nog eens te willen vesturen, was deze ineens niet voldoende. Ik moest bewijzen dat de isolatie van de vloerverwarming daadwerkelijk door mij was gekocht, door een factuur als bewijs te tonen. In de factuur moest het adres voorkomen. Ik vond het zo raar dat ik zoiets had, laat maar, een volgende keer vraag ik een ander bedrijf.
Om het verhaal kort te maken, ik heb nog steeds niet de adviseur kunnen spreken.
Zoals u kunt lezen, ben ik zeer ontevreden en voel me slecht behandeld door dit bedrijf.